Måndag - Fredag 08:30 - 17:00
Måndag - Fredag 08:30 - 17:00

Snabba Leveranser med PostNord Certifierad Plantronics partner! KÖP NU – betala senare

Köpvillkor

Allmänt

Proheadset Sverige är en Bifirma till Säljagenterna Sverige AB

Proheadset är Certifierad Partner till Plantronics.

Vi har öppet följande tider:

Måndag-Fredag 8.30 – 17.00
Telefon 010 – 177 99 00
E-postadress: info[at]proheadset.se 

Beställning

När du slutfört din beställning skickas en orderbekräftelse till din angivna e-postadress. I bekräftelsen finner du alla uppgifter om produkterna, priser, fakturerings- och leveransadress. Är något fel i beställningen bör du omedelbart kontakta oss via e-post till info[at]proheadset.se  eller ring 010-177 99 00. Du måste vara minst 18 år vid beställning. 

Leveranstider

Alla varor skickas med PostNord och våra normala leveranstider är 1-3 arbetsdagar. OBS! Beställningar lagda på helger skickas tidigast på måndagen efter. Om förseningar i leveransen skulle uppstå (utan att vi har meddelat dig om längre leveranstid) så kontaktar du oss direkt på e-postadress  info[at]proheadset.se . Vid försenad leverans har du alltid rätt att häva ditt köp

Priser

Priserna i webbutiken anges i SEK (svenska kronor) och alla priser är inklusive 25 % moms. Vi reserverar oss för prisändringar orsakat av prisändring från leverantör, feltryck i prislistan samt felaktigheter i priser beroende på felaktig information och förbehåller oss rätten att justera priset. 

Frakt

Alla varor skickas med PostNord. Leveranstiden är 1-3 arbetsdagar. Om förseningar i leveransen skulle uppstå (utan att vi har meddelat dig om längre leveranstid) så kontaktar du oss direkt på e-postadress  info[at]proheadset.se 

Privatkund

Paket levereras till ditt närmaste ombud och du hämtar ut det på en tid som passar dig, efter att du blivit aviserad via sms, e-post eller brev.
OBS! Denna försändelse visar leveransstatus och kan spåras via kollinummer! Transportskada anmäls till det postkontor där du hämtat ut varorna. Om du upptäcker skadan då du kommit hem tar du med hela paketet (varor och embalage) till PostNord  för en skadeanmälan. 

Företagskund:

Paket levereras till angiven företagsadress

Betalningssätt

Allmänt om PayEx

PayEx – Nordens främsta expert på betalningar, med skräddarsydda lösningar för handel i flera nordiska länder.
PayEx erbjuder betallösningar för internet-, mobil- och fysisk handel samt administrativa tjänster inom fakturering, reskontrahantering och inkasso, men även finansiella tjänster som factoring, delbetalning och lån.

Vi använder PayEx som betalningsväxel. Tjänsten är säker och certifierad enligt PCI DSS (Payment Card Industry Data Security Standard). Secure Socket Layer (SSL) skapar en säker och krypterad förbindelse mellan din dator och PayEx betalningsserver. All överföring sker tryggt utan att obehöriga kan komma åt någon information. Vi lagrar heller aldrig några konto- eller kortuppgifter.

Kortbetalning

I samarbete med PayEx erbjuder vi kortbetalningar med Visa & mastercard. PayEx krypterar all känslig kortdata så att ingen obehörig får tillgång till uppgifterna. Vid köp fyller du i kortnummer, giltighetstid och CVC-kod hos PayEx. Du kan också komma att behöva verifiera ditt kortköp hos din kortutgivare med Verified by VISA eller MasterCard SecureCode.

Faktura

I samarbete med PayEx erbjuder vi betalning mot faktura som skickas till din folkbokföringsadress med 14 dagars betalningsvillkor från och med att ordern är expedierad. Betalningsalternativer är endast möjligt för privatpersoner folkbokförda i Sverige. Vid betalning mot faktura accepteras endast leverans till folkbokföringsadress.

Väljer du att betala med faktura kommer vi att göra en kreditprövning. Faktureringsavgift utgår med för närvarande 29 kronor.

Faktura ska betalas så att den är mottagaren till handa senast 14 dagar efter fakturadatum. Vid försenad eller utebliven betalning tillkommer dröjsmålsränta med gällande reporänta + 19,00%, dock lägst 20 % samt ersättning för skriftlig betalningspåminnelse med det belopp som anges i lag (1981:739) om ersättning för inkassokostnader mm eller motsvarande lag som ersätter denna.

 

Information om behandling av personuppgifter och kreditprövning

Insamling av personuppgifter och kreditprövning är en förutsättning för PayEx ska kunna behandla önskemål om betalning på kredit.

Vid köptillfället görs en kreditprövning som i vissa fall innebär att en kreditupplysning tas. Tas en kreditupplysning kommer en kopia att skickas till dig per post.

Personuppgifter hanteras i enlighet med gällande lagstiftning. Vi kommer att lämna de personuppgifter som inhämtas i samband med köp till PayEx Credit AB och PayEx Sverige AB, 621 88 Visby, som behandlar personuppgifter i syfte att utföra identifikation och kreditkontroll, för fakturering och annan hantering som är knuten till fordran. Uppgifterna kan lämnas ut till underleverantörer och till myndigheter och annan som har rätt till uppgifterna enligt lag. Uppgifterna kan också användas för marknadsföringsändamål, om du inte skriftligen anmäler till PayEx att du inte samtycker till detta.

Information om överlåtelse

Fordran kommer att överlåtas till PayEx Credit AB, 556735-5671, S:t Hansplan 1, 621 88 Visby. Betalning med befriande verkan kan därför bara ske till PayEx Credit AB på det konto som PayEx Credit AB anvisar på fakturan.

Delbetala

I samarbete med PayEx erbjuder vi delbetalning. Alla dina inköp med PayEx Delbetala som betalsätt samlas på ett konto som aviseras månadsvis.

Vid betalning med PayEx Delbetala kommer du att få lämna uppgifter om namn, personnummer och adress för identifiering och kreditprövning i realtid. Blir du godkänd får du ett avtal om kontokredit med vår betaltjänstleverantör PayEx Credit AB, 556735-5671, S:t Hansplan 1, 621 88 Visby. Avtalet löper tills vidare. Det kan sägas upp på sätt som anges i allmänna villkor http://payex.se/media/619157/allmaenna-villkor-payex-delbetala.pdf

När du öppnar kontokrediten fastställs en övre kreditgräns som motsvarar ditt första inköp. Efter hand som du betalar din tidigare skuld kan du lägga till nya inköp upp till den övre kreditgränsen. Kreditgränsen kan höjas med anledning av att nya inköp görs.

Lägsta belopp att betala per månad är 1/20 av utnyttjad kredit, dock lägst 100 kronor. Du ska också betala ränta på obetald kredit med gällande reporänta + 17,00% per år, dock lägst 18,00 % per år och aviavgift med för närvarande 29 kronor per avi.

Klicka på länken här intill för att läsa fullständiga villkor och för att ta del av Standardiserad europeisk konsumentkreditinformation http://payex.se/media/619138/payex-delbetala-standardiserad-europeisk-konsumentinformation-2014-11-01.pdf

 

Exempel: Om ett kreditbelopp på 10 000 kronor avbetalas på 12 månader, där räntan är 18,00% per år på utestående kreditbelopp och aviavgiften 29 kronor per avi, blir den effektiva räntan 26,88 %.”

Information om Personuppgiftslagen (PUL)

Vi sparar inte dina kunduppgifter till annat än fullföljning av din beställning. Vi följer personuppgiftslagen sedan den trädde i kraft 1998. Du kan alltid begära rättelse, utdrag samt att vi tar bort dina uppgifterna från vårt register. Läs mer om personuppgiftslagen här. 

Ångerrätt:

Produkten skall vara i säljbart skick med oskadad förpackning. Ångerrätten gäller ej för vara specialbeställd eller specialtillverkad för dig som kund. Du har en generell lagstiftad 14 dagars ångerrätt från det att du har tagit emot en vara som du beställt..Vid nyttjande av ångerrätt står du för returfrakten. Vid nyttjande av ångerrätten återbetalas hela summan. 

Reklamation:

Meddela varför du inte godtar varan samt ange på vilket sätt du anser att varan är felaktig på info[at]proheadset.se eller telefon 0704-60 26 56. Meddela alltid eventuell reklamation snarast möjligt. Du har enligt lag, reklamationsrätt på din vara i 3 år förutsatt att felet kan åberopas säljaren som ursprungligt, inom 6 månader från inköpstillfället. Vi accepterar Allmänna reklamationsnämnden (ARN). 

Retur:

Ångerrätt privatpersoner

Vi följer Konsumentverkets riktlinjer vad gäller ångerrätt för privatpersoner. Detta innebär:
– Köparen har 14 dagars ångerrätt från det att varan har mottagits.
– Köparen kan ångra sig även om inte varan har hämtats ut från Posten, dock måste Proheadset Sverige alltid meddelas att ångerrätten ska nyttjas.
– Köparen betalar alltid returfrakten av varan, oavsett om varan har hämtats ut från Posten eller inte. Köparen ansvarar för varan tills den når Proheadset Sverige, dvs även under transporten. Varan ska skickas tillbaks till oss senast 14 dagar efter att vi erhållit meddelande om att ångerrätten ska nyttjas.
– Köparen har rätt att undersöka varan. Dock ska den, för att full återbetalning av varans pris ska kunna ske, vara i så kallat väsentligt oförändrat skick när den skickas tillbaks.
– I händelse av att varan har hanterats mer än vad som kan anses vara nödvändigt för att ta reda på dess egenskaper eller funktionalitet, kommer köparen tvingas att betala värdeminskningen på produkten.
– Vid godkänd retur så ska Proheadset Sverige betala tillbaka det som köparen har betalat (dock ej fraktkostnader) omgående.
– Återbetalning ska dock alltid ske senast 14 dagar efter att köparen har meddelat att ångerrätten ska utnyttjas. I händelse av att varan inte har mottagits av oss inom denna tid, förbehåller vi oss rätten att begära ett bevis (sändningskvitto) på att varan har återsänts till oss, alternativt innehålla med återbetalningen tills det att varan är oss tillhanda (om vi inte har mottagit ett bevis/sändningskvitto på att varan har skickats till oss).

– Vid utnyttjande av ångerrätten skall Proheadset Sverige kontaktas på mail:info[at]proheadset.se för erhållande av returnummer.

Återköp (företag)

Vi godkänner normalt sett inte återköp från företag.
För att ett återköp skall kunna göras från vår sida så måste följande krav vara uppfyllda: Plomberingen / skyddsplast får ej vara bruten på dess originalförpackning eller ha skadats på något annat sätt. Produkterna ska vara oanvända och i nyskick. Om ovanstående krav ej uppfylls när vi mottager varan så godkänns ej återköpet och varan skickas tillbaks på ert företags bekostnad och ingen återbetalning sker. Vid frågor om återköp, hantering och för att erhålla ett returnummer kontakta oss påinfo[at]proheadset.se

Bytesvillkor:

Vid byte av produkt, t.ex vid ändring av storlek med mera gäller följande: Du står själv för returfrakten tillbaka till oss. Vid byte står vi för att skicka ut den nya produkten till dig. OBS! Kom ihåg att alltid meddela oss via telefon eller via e-post innan du vill byta dina varor! 

Ej uthämtade paket

Hämtar du ej ut dina varor som du beställt så debiteras du vår kostnad för att skicka ditt paket fram och tillbaka samt lagerkostnad. Kostnaden för detta är för närvarande 395 kr. Ej uthämtat paket räknas inte som hävning av ditt köp. Du måste enligt svensk lag alltid meddela oss vi nyttjande av ångerrätt, reklamation, byte eller retur av din beställning. 

Tvist ­­

Vid eventuell tvist följer vi Allmänna reklamationsnämndens rekommendationer. 

Produktinformation

Vi reserverar sig för eventuella tryckfel på denna websida samt slutförsäljning av produkter. Vi garanterar inte att bilderna återger produkternas exakta utseende då en viss färgskillnad kan förekomma beroende på bildskärm, fotokvalitet samt upplösning. Vi försöker dock att på bästa sätt exponera dem så korrekt som möjligt. Vi besvarar gärna era frågor beträffande färger/storlekar om ni känner er osäkra. 

Force Majeure

Vi accepterar inget ansvar för förseningar/fel till följd av omständigheter utanför företagets rådande såsom arbetskonflikt, eldsvåda, krig, myndighetsbeslut, förminskad eller utebliven leverans från leverantör. Vidare tas inget ansvar för eventuella förändringar på produkter/produktegenskaper som ändrats av respektive leverantör och andra faktorer utanför vår kontroll. Företaget ansvarar heller aldrig för direkt eller indirekt skada/förlust som kan uppstå för kund. 

Cookies

Enligt lag ska besökare på en webbplats i integritetssyfte få information om att cookies används. Informationen i cookien är möjlig att använda för att följa en användares surfande. Cookie är en liten textfil som webbplatsen du besöker begär att få spara på din dator för att ge tillgång till olika funktioner. Det går att ställa in sin webbläsare så att den automatiskt nekar cookies. Mer information får du på Post och telestyrelsens hemsida. För att hålla ordning på bl.a inloggning och kundkorg används här cookies (sessioncookies) som lagras på besökarens dator.